1. Motståndsrörelsen - Sedan 1997

Nordiska motståndsrörelsen .se

  • Genom att besöka vår webbsida godkänner du delar av vår Datapolicy
  • Ja, det är ok
  • Nej, jag godkänner inte den
  • Jag vill läsa mer
  • Jag bryr mig inte (Ja)
Med den svenska, finska och Motståndsrörelsens fana i fronten, klev uniformerade kamrater in på Norra begravningsplatsen, tätt följda av civilt klädda medlemmar och utomstående sympatisörer. En blombukett lades ned vid graven och kamraterna med fanor ställde upp på bägge sidor om gravstenen. Som alltid hölls ett anförande om Cuulas liv som nationalsocialist, hans tid som aktiv i NSAP och SSS, och hur han trots faran det innefattade tog beslutet att frivilligt ansluta sig till kriget mot bolsjevismen, för att han ansåg att Finlands sak var hans. Jag skulle vilja påstå, att hedrandet av Hallberg-Cuula inte enbart handlar om personen utan även en hel del om moralen, hjältemodet, kamplusten och viljan. Talet tog även upp vikten av att hedra Gösta Hallberg-Cuula och andra fallna hjältar, och med detta erinras av att kampen i framtiden kommer kräva mer än ord, och även att fienden är densamme då som nu. Kamraterna på plats frågades av talaren om de likt Cuula hade offervilja
Aktivism Näste 1
Lördagen den 25 mars, under en regnfylld himmel som växlade mellan regn och uppehåll, vecklade aktivister och medlemmar från Nordiska motståndsrörelsens Näste 7 ut Tyrrunefanor och banderollen med uppmaningen ”Gör ett revolutionärt val” över riksväg 25 inne i Växjö. Den politiska kampaktionen tycktes uppskattas av majoriteten av förbipasserande bilister som antingen vinkade, gjorde tummen upp eller förbjudna segerhälsningar. Ett och annat långfinger syntes också från antagonister som mot förmodan lyckats ta körkort. En som däremot inte uppskattade Motståndsrörelsens fria opinionsbildning var en polis, ett yttre befäl därtill, som gasade upp sin bil på bron i säkert 120 km/h med sirener och blåljus på en 100-meters sträcka, för att sedan tvärbromsa. Han slänger sig sedan över vägräcket för att ge sig in i en närkamp med en av aktivisterna som håller en fana, samtidigt som han gapar om att det är ett pågående brott. Efter några sekunder börjar den överrea
Aktivism Näste 7 Polis Växjö
Det är fel att använda sig av våld i det svenska samhället. Slogans som ”våld är aldrig ok” och ”våld är aldrig acceptabelt” präntas in i befolkningen redan från dagisåldern. Det är ännu värre om du är nationalsocialist och använder dig av våld. Konstant får nationalsocialisten höra att all våldsanvändning denne skulle utföra är dålig – av samhället, av den nuvarande makten, men kanske även av vänner och familj. De sistnämnda påverkas av den nuvarande makten genom fientlig propaganda från regimtrogna medier såsom public service och från judiska tidningsägare som familjen Bonnier. Många anser att utövarna av våld är ociviliserade, men det är enligt mig felaktigt då våld är den första byggstenen i att kunna skapa ett civiliserat samhälle där makten använder våld för att ta hand om de som bryter mot maktens regelverk. Detta gör att en mer beständig struktur på sikt kan byggas upp, ofta genom taxering. Den som inte betalar sin skatt till makten har fått p
Artiklar Ideologi & politik
Ursprungligen publicerad 2016-12-23. Det är ofta som jag har hört nationellt sinnade personer säga att det inte är lönt att kämpa då det är för sent att göra något åt främlingsinvasionen och den kris vårt folk befinner sig i. Därför anser de att det är lika bra att leva i bekvämlighet som en lydig slav under det sionistiska systemet tills allt är över och den vita rasen gått under. Varför kämpa och leva ett ”spartanskt” liv när vi ändå inte kommer att segra? Är det inte lika bra att gotta sig i materiellt överflöd och leva som solkungen själv gjorde? Ungefär så här resonerar de nationellt sinnade som inte har någon tro. Med andra ord är det defaitister vi talar om. Även om jag föraktar defaitism i allmänhet så måste jag ändå medge att de har rätt i att det för närvarande inte ser ljust ut för vårt folk. Men de är också ett bevis för en annan tänkvärd sak. Nämligen att man måste bygga upp ett starkt och pålitligt psyke för att kunna kämpa. Utan ett starkt psyke går det inte
Artiklar Artiklar om medlemskap Ideologi & politik Utvalda artiklar Sebastian Elofsson
Doxning eller uthängning är ett av många verktyg som systemet, lögnpressen och våra politiska fiender använder sig av för att motverka att allt fler nordbor organiserar sig i kampen för det egna folkets befrielse. Genom skambeläggning och genom ekonomiska repressalier (såsom att få dig sparkad från ditt arbete) försöker de hålla dig tyst. Kanske är du så pass orolig för att drabbas av detta att du låter denna oro, snarare än din egentliga övertygelse, avgöra din officiella politiska hemvist. Rädslan driver dig till att omfamna ett politiskt mellanmjölks-alternativ såsom Sverigedemokraterna, eller till att ansluta till någon svensk intresseförening istället. Så var det i alla fall för mig. Under två år arbetade jag för Sverigedemokraterna på regional nivå, där jag kunde bevittna hur man såväl som politiker som politiskt anställd blir passiviserad. Jag var under denna period upplyst i judefrågan, rasmedveten och följde aktivt Motståndsrörelsen, men valde ändå att tiga om det jag såg.
Artiklar Ideologi & politik Expo Lögnpressen Sverigedemokraterna Uthängningar
Ursprungligen publicerad 2017-05-19. Nordiska motståndsrörelsen är fientlig till demokratin och bör därför förbjudas av svenska staten. Detta är ett resonemang som brukar framföras i tidningar och på sociala medier efter att någon politiskt korrekt individ blivit kränkt och upprörd över att ha sett Motståndsrörelsens aktivister dela ut flygblad i dennes hemstad. Resonemanget framförs ibland av väldigt politiskt primitiva amatörtyckare, ibland av ledarskribenter och andra proffstyckare. ”Ni skulle inte låta oss göra detta i ert samhälle, därför ska inte ni få göra det i vårt samhälle”, är ett enkelt resonemang att förstå oavsett politisk bildningsnivå. Att det inte är särskilt genomtänkt är en annan sak. Man kan till exempel konstatera att våra belackare här inte gör anspråk på att ställa sig över oss moraliskt, utan det är ”öga för öga, tand för tand” som gäller; våra fiender vill förtrycka oss samtidigt som de anklagar oss för att vara potentiella förtryckare. Det är ett hyck
Artiklar Artiklar om ideologi & politik Ideologi & politik Utvalda artiklar Martin Saxlind
Ursprungligen publicerad på Nordfront.se. På Nordfront är det i dessa dagar en hel del mörka nyheter. Under våren tycktes hotet om kärnvapenkrig stå över oss. Detta verkar kanske ha lugnat sig något, men kriget i Ukraina ser inte ut att lugna ned sig. Våra så kallade ledare har av allt att döma också gjort bort sig totalt med sin ekonomiska krigsföring mot Ryssland. Rusande inflation som drar iväg med skenande priser på energi och livsmedel leder till att styrräntan höjs gång på gång. Osäkerheten på energimarknaden och minskat flöde av gas gör nu att man i Tyskland måste duscha kallt och leva i mörker, medan Sverige hotas av elavbrott och då har vi bara kommit till hösten ännu. Situationen är alldeles riktigt väldigt bekymmersam. Oddsen pekar mot att vi går mot antingen det ena eländet eller det andra. Eller förmodligen flera eländen samtidigt. Jag tillhör inte heller dem som tror att globalisterna har skapat denna situation i någon slags list för att medvetet sänka vår lev
Okategoriserat Accelerationism Covid 19 Krig Kris
Simon Lindberg, vill du börja med att göra en kort presentation av dig själv ? Jag är en fyrabarnspappa boendes i Grängesberg i Ludvika kommun. Jag har varit engagerad i den nationella kampen i hela mitt vuxna liv samt i större delen av mina tonår. Sedan år 2015 är jag ledare för Nordiska motståndsrörelsen. Nordiska motståndsrörelsen ställer i år upp i riksdagsval samt i val till kommunfullmäktige i fyra kommuner. Vilka val kandiderar du i? Jag ställer inte upp i någon kommun utan endast i riksdagsvalet. Där är jag Nordiska motståndsrörelsens förstanamn. Vilka är Motståndsrörelsens kärnfrågor i valet? Våra viktigaste frågor i höstens val är den ständigt aktuella, och med tiden till och med ännu mer alarmerande frågan, om invandring och repatriering, den närmast lika allvarliga frågan om miljö och natur, samt den i samband med Covid 19 och Ukraina-kriget extremt aktualiserade frågan om självständighet. Invandringen av rasfrämlingar måste stoppas och en omfattande hemsk
Artiklar Ideologi & politik Intervjuer NMR2022 Nordiska motståndsrörelsen Riksdagsvalet Simon Lindberg Val 2022
Ett par dagar efter de mycket lyckade Örkelljungadagarna som Motståndsrörelsen dominerade så släppte Bonnier-tidningen Helsingborgs dagblad en artikel där de försökte svartmåla Motståndsrörelsens kandidater som ställer upp i Örkelljunga kommun. Det är uppenbart att tidningen ser Motståndsrörelsens potential i Örkelljunga där Sverigedemokraterna är största parti och där Motståndsrörelsen på senare tid visat sig vara en stark kraft och det revolutionära alternativet. Journalisten Annsofie Wieland försöker i artikeln ”Två namn på NMR:s lista – Båda dömda för brott” som så många folkfientliga medier tidigare gjort, att utmåla våra kandidater som kriminella. Hon inleder artikeln bland annat genom att skriva: Sebastian Elofsson och Marcus Hansson heter NMR:s kandidater i Örkelljunga, där det högerextrema och rasistiska partiet gör en offensiv i kommunvalet. Marcus Hansson dömdes så sent som i höstas för hets mot folkgrupp i flera fall. Brotten begicks under en p
Kommentarer Nyheter Bonnier Helsingborgs dagblad Lögnpressen Näste 3 Örkelljunga
Den vänsterextrema antivita underrättelsetjänsten Expo har ägnat närmare sex månader åt att färdigställa sin årsrapport för 2021, vilken med hänvisning till innevarande valår även rymmer en prognos för 2022. Ordvalet i den känns till stor del igen från tidigare rapporter från Säpo och Expo. På stiftelsens hemsida presenteras en sammanfattning av en årsrapport som beskriver ett steg tillbaka och många steg framåt för vad som benämns ”den rasideologiska miljön” – där Nordiska motståndsrörelsen uppenbarligen anses spela en mycket central roll, med tanke på hur ofta organisationens namn nämns. I sammanfattningens inledning hävdas att antalet dokumenterade aktiviteter inom denna miljö under 2021 minskade ”för tredje året i rad”. Här förklaras att medan ”de högerextremas” aktivitet på gator och torg minskade något förra året, så ökade istället verksamheten på nyhetssajter, i poddar samt inom kampsport. För den kommande perioden fram till riksdagsvalet i september utfärdas en varning för
Artiklar Nyheter Antivithet Expo Underrättelsetjänst Vänsterextremism
Uniformerade kamrater ställde upp bredvid gravstenen med den svenska och finska fanan tillsammans med Motståndsrörelsens. Ett kortare, men väldigt uppskattat, tal hölls av aktivisten Joakim Kannisto. Anförandet lät som följande; Kamrater!Vi samlas idag för att traditionsenligt hedra minnet av frontkämpen och nationalsocialisten Gösta Hallberg-Cuula.Cuula var inte bara vad historien förtäljer, en bra soldat i krig. Han var även en välkänd gatukämpe och idealist som var politiskt verksam här i Stockholm.När Finland invaderades av bolsjevikerna visste denne unge kämpe vad som stod på spel och vad han måste göra. Kanske går det att jämföra med vad ni, mina vänner, kände för plikt när mångkultur, marxism och dekadens tvingade er till organisering? Cuula anmälde sig som frivillig och förbandet han stred i var ökänt för sina goda stridskunskaper, sitt mod och effektivitet.Jag skulle vilja påstå, att hedrandet av Hallberg-Cuula, inte enbart handlar om personen utan även en hel del om
Aktivism Näste 1
Ursprungligen publicerad på Nordfront.se. Nu när fientligheterna har trappats upp i Ukraina så är det lätt hänt att vi som människor faller in i tankebanor om vem som har mest rätt, Ryssland eller Västvärlden. Medvetet har man lyft fram propagandan på det här viset, mest för att det är enklare för människan att titta på saker från ett ”svartvitt” perspektiv. Böcker om politisk historia skvallrar också om att amerikanska presidenter gärna önskar att deras rådgivare kokar ned alla de möjliga förslagen till två olika förslag så att presidenten har två ståndpunkter att välja mellan. Men jag hade tänkt att bryta det här ”svartvita” tänkandet och lyfta era blickar till det jag anser är viktigt. Speciellt nu när ni kommer påverkas av all krigspropaganda. Hos er läsare finns antagligen en objektiv grundsyn som leder till att ni har en viss förståelse över varför Ryssland geopolitiskt agerar som de gör. USA själva skulle ju till exempel aldrig tillåta att Mexiko gick med i en försvarsa
Artiklar Ideologi & politik Ryssland Ukraina
Ursprungligen publicerad på Nordfront.se. Även om Sverige blir ett alltmer laglöst och våldsamt land har de allra flesta svenskar det relativt bra vad gäller materiell levnadsstandard. För de flesta är otryggheten också bara något man än så länge upplever lågintensivt. Det är bara en liten del av befolkningen som personligen har blivit utsatt för något allvarligt brott. Detta gäller även för nationella. Den nationella kampen är inte särskilt våldsam eller riskfylld sett ur ett historiskt perspektiv. 20-talet i Sverige ser ännu inte ut som förra 20-talet i Tyskland. Trots detta skulle jag säga att särskilt de som är eller tänker bli politiskt engagerade bör se över sin psykologiska beredskap. Som organiserad nationalist finns det ändå en ej försumbar risk att du kommer råka ut för mindre eller större personliga kriser. Du kan bli indragen i rättsprocesser mot staten för att du missaktat någon minoritetsgrupp och tvingas betala lite böter för det; du kan få fängelse för att ha t
Artiklar Artiklar om medlemskap Utvalda artiklar Aktivist Repression
Mina vänner, det händer mycket i världen just nu. Mycket hemskt och mycket sorg. Återigen blöder den vita rasen och återigen dör vita män, kvinnor och barn för globalistiska intressen. Återigen är vi brickor i deras spel. Jag vet att många med mig lider av att se och höra om det folket nu utstår i Ukraina. Jag vet att fler än jag får tårar i ögonen när bilder rullas ut på bombade barn och blodiga vita kvinnor. Jag vet att många av er, liksom jag, känner en stolthet när kvinnor och barn skickas i säkerhet och när män tar till vapen för sitt land och sitt folk. MEN, och detta är ett stor men, det här är inte ett befrielsekrig för den vita rasen. Det här är inte ett krig mellan goda och onda. Det är ett krig skapat av globalister för sina intressen och där resultatet är mördade vita människor. Inga krig är svartvita och sällan är krig där vita människor dör några bra krig. Även om vita människor har olika åskådning och oavsett vilket språk de talar så är de en del av den vita fol
Artiklar Krig Ryssland Ukraina
Fredagen den 4 mars delades flygblad ut av kamrater i Anneberg. I dessa tider är det viktigt att förstå att ett medlemskap i EU eller NATO medför mindre självständighet och fler skyldigheter som ej är fördelaktiga för de starka nordborna. Kärnvapenbestyckade missiler införs på svenskt territorium och skyldighet att föra krig på NATO:s order är inget för oss. Ansök istället till Nordiska motståndsrörelsen och bygg upp ett självständigt försvar i ett fritt Norden.
Nässjö Näste 7