1. Motståndsrörelsen - Sedan 1997

Nordiska motståndsrörelsen .se

  • Genom att besöka vår webbsida godkänner du delar av vår Datapolicy
  • Ja, det är ok
  • Nej, jag godkänner inte den
  • Jag vill läsa mer
  • Jag bryr mig inte (Ja)
Lördagen den 31 augusti var det återigen dags för månadsmöte i Näste 2. Då alla kommit på plats och hälsats välkomna startades mötet med att man gick igenom framtida aktiviteter, därefter avrapportering från gruppchefer om den gångna månaden. Efter mötet hölls ett föredrag om nationalsocialism. Föredragshållaren var ingen mindre än riksrådsmedlemmen Fredrik Vejdeland. I sitt föredraget tog Vejdeland upp fem olika saker som förklarar varför vi kommer att segra i slutänden även om vissa menar att det inte är strategiskt korrekt på kort sikt. Han gav även exempel på hur vissa andra organisationer gått under för att de just har valt att tänka på vad som röner mest framgång kortsiktigt och därmed korrumperats. Han gav argument om varför Nordiska motståndsrörelsen inte kompromissar i sin ideologi utan trofast alltid står nationalsocialismen trogen. Vejdelands föredrag var mycket tänkvärt och väldigt uppskattat av kamraterna på plats.
Näste 2
På kvällen den 30:e augusti skulle Kommunistiska Partiet samlas vid en park i centrala Varberg för att hålla tal och sjunga tillsammans. Så en delegation från Näste 2 åkte helt enkelt till Varberg denna kväll för att se vad kommunisterna hade att säga samt att sprida budskapet om ett sundare och arbetarvänligare alternativ. Man ställde upp sig med en fana strax utanför festivalområdet där man fick stor exponering från besökarna till den kommunistiska sammankomsten samt vanligt folk som fanns runt omkring. Man började dela ut flygblad till förbipasserande. Det tog inte lång tid innan Polisen var på plats för att ställa frågor om vad man gjorde där, varför man hade en megafon med sig och vem som var ansvarig för aktiviteten. När poliserna på plats inte fick några svar på deras frågor blev de snabbt väldigt upprörda, men gick sedan vidare med att ta bild på samtliga aktivister och sedan ställa sig på behörigt avstånd. Några oförskämda ungdomar försökte markera mot motståndsmännen genom at
Näste 2
På fredagskvällen den 30 augusti samlades kamrater från Kampgrupp 203 för att genomföra en offentlig aktion i centrala Stenungsund. Man ställde upp sig vid ett köpcentrum som ligger i staden och drog igång. Det var bra flöde av folk genom hela aktiviteten och många var benägna att ta emot flygblad eller att diskutera. Det byttes nummer med ett par stycken som var intresserade av att gå med i Motståndsrörelsen, vissa som tidigare haft engagemang i den nationella rörelsen men även nyare förmågor. Diskussioner med flera olika ungdomsgäng som var intresserade av organisationens åsikter och idéer fortlöpte. Efter närmare två timmar rundade man av aktiviteten för denna gång, nöjda med dagen.
Näste 2
På onsdagsmorgonen 21 augusti slöt kamrater från Medlemsgrupp 1 och 2 i Näste 2 upp för att markera Nordiska motståndsrörelsens närvaro vid Göteborgs gymnasieskolor belägna på Lindholmen, Hisingen. Ett 50-tal sprayningar samt klistermärken sattes upp runt om skolområdet. Skolungdomar på Lindholmens tekniska gymnasium, Ester Mosessons gymnasium, Bräckegymnasiet, Polhemsgymnasiet och GTG är nu varse om Nordiska motståndsrörelsen närvaro. Skolungdom – slut upp i de sanna nordiska leden!
Näste 2