1. Motståndsrörelsen - Sedan 1997

Nordiska motståndsrörelsen .se

  • Genom att besöka vår webbsida godkänner du delar av vår Datapolicy
  • Ja, det är ok
  • Nej, jag godkänner inte den
  • Jag vill läsa mer
  • Jag bryr mig inte (Ja)
I den mån du dyker upp och är med i Telegramchatten där alla hänger nuförtiden kommer du få ta del av avsnittet au naturel, de som missar livesändningen kommer få ta del av ett eventuellt aningen omklippt avsnitt som vi publicerar senare under kvällen. Efter att programmet sänts live tar det lite tid innan det går att höra igen på grund av bearbetning. Finns här ingen spelare ber vi dig att återkomma igen. Tack för din förståelse! iFrameResize({ log: false }, '#nrmao273resizeIframe') Mer än ord är en aktivistpodcast som drivs av aktivister i Nordiska motståndsrörelsen. Det som sägs i podden är inte alltid exakt vad organisationen står för, utan medlemmars egna tankar. Du kan prenumerera på programmet med RSS, och läsa mer om avsnittet på Nordisk Radio.
Media Mer än ord Radio
Bakgrunden till åtalet var en flygbladsutdelning under den judiska högtiden Yom Kippur i Växjö i september 2020 då Näste 7 informerade allmänheten om judiska traditioner som till exempel den om omskärelse och där rabbiner suger upp blodet från nyfödda pojkar när omskärelsen skett. Motståndsmännen såg fram emot att få slå hål på åklagarens missuppfattningar, men det hann dock inte bli mycket av det, för innan rättegången ens hade börjat tog en av motståndsmännens advokater upp att eftersom att fallet berörde tryckta flygblad var det ett tryckfrihetsmål och därmed kan åtal endast väckas av justitiekanslern och inte av en vanlig åklagare. Åklagaren fick då möjlighet att förklara varför man valt att väcka åtal, varpå han bad om en paus för att kunna överlägga med sina åklagarkollegor på telefon. Efter en halvtimmes paus samlades man i rättssalen igen och åklagaren påstod då att grunden för beslutet att väcka åtal var ett yttrande från justitiekanslern, men att man dessvärre i nuläge
Nyheter HMF Näste 7 rättegång Växjö Yom Kippur
Att mångkulturen har satt sin prägel på alla delar av det danska samhället är något som de flesta känner till, men inte alla behöver uppleva rasfrämlingarna på nära håll som man tvingas göra om man besöker spaavdelningen i Randers Water & Wellness. En kvinna som vill vara anonym skrev nyligen ett e-post till Motståndsrörelsen om hur hon själv fått erfarenheter av rasfrämlingar på nära håll och hur hon upplevde förhållandena på tränings- och friskvårdscentret Randers Water & Wellness. Kvinnan berättade bland annat om flera incidenter med högljutt och allmänt vilt beteende, upprepade brott mot de gemensamma reglerna för spaavdelningen, videoinspelningar av de andra badgästerna, hur de lortade ner i omklädningsrum och i spaavdelningen, samt en total ignorans för vita danskars tillsägelser till de oanständiga rasfrämlingarna. Enligt kvinnan vägrar även personalen på Randers Water & Wellness att efterleva sina egna ordningsregler och säga till främlingsgängen som bryter mo
Aktivism Utanför Sverige
Ursprungligen publicerat på Nordisk Radio. “It’s always a good time to doxx yourself”. Nordic Frontier har klippt ut en diskussion på elva minuter om erfarenheter kring doxxning och publicerat det på deras Odysee. Samtalet rekommenderas för alla som oroar sig för att någon gång i framtiden få sin identitet röjd. De som diskuterar ämnet är programledaren Andreas Holmvall och Warren “Ahab” Balogh, två personer som tidigare varit anonyma men som efter att ha “outats” beskriver det hela som en ren och skär befrielse. Den sanna befrielsen när du är ärlig mot dig själv och andra, befrielsen att veta att dina vänner är sanna och att alla dina relationer kommer bli bättre. Nu säger jag inte att det alltid är fel att vara anonym eller att jag inte kan förstå att vissa väljer den vägen, men samtidigt kan ingen förneka att kampen behöver personer som är offentliga och använder sig av sitt öppna engagemang för att inspirera andra att våga slå tillbaka och släppa mentala blockeringar. A
Artiklar Radio Ahab Nordic Frontier
Den 12 mars så var aktivister i Ludvika stad aktiva under lunchen med att lappa bilar på parkeringsplatserna kring Mossplan, där många som är anställda på ABB parkerar. Med sig hade man ett egentillverkat flygblad som varnar för ABB:s profitdrivna ledning, som inte tar befolkningen i Ludvika i åtanke när dom importerat indierna Vijay Arumugam och Enam Khan, som förra året våldtog en kvinna efter en fest. Det var fullt med bilar på parkeringen och lappningen gick snabbt, och inom cirka 30 minuter hade man lappat nästan 600 bilar. Under aktiviteten kom en kvinna som läst flygbladet förbi och var mån om att påminna aktivisterna om att även svenskar våldtar. Det var givetvis inte någonting som kom som någon nyhet, men när hon upptäckte att vi gärna skulle föra en diskussion kring vilken grupp som står bakom våldtäkterna i stort, så gav hon istället sitt flygblad tillbaka och begav sig vidare.
ABB Ludvika Näste 5
Aktiviteten påbörjades redan på lördagsförmiddagen då medlemmar och aktivister begav sig ut i Lunds kommuns natur för att städa upp allt skräp som främlingar och svenskar som inte respekterar naturen lämnat efter sig. Städningen uppskattades av förbipasserande och man lyckades fylla flera sopsäckar samtidigt som Nordens natur blev något renare. Som en symbolisk gest dumpades sedan soporna i två framstående förbrytares trädgårdar med ett meddelande: Nordiska motståndsrörelsen håller DIG högst ansvarig för den politik som förs i vår kommun och i vårt land. Vi har rensat upp skräp i naturen häromkring och det är inte mer än rätt att du får ta ansvar för det. Du bidrar till att hela vårt land fylls med avskräde, vi fyller symboliskt din tomt med avskräde. Skit ska skit ha! /Nordiska motståndsrörelsen Dessa två förbrytare är Olle Lönnaeus och Philip Sandberg. Deras trädgårdar blev då till samma soptipp som de själva försökt göra Norden till genom att propagera för massinvandring och degene
Aktivism Näste 3 Sopaktion
Natten till onsdagen den 19 juni blev en kvinna våldtagen vid Storegårdsskolan. Ännu en sommar har Eksjö berikats av en våldtäkt. Noterbart är att våldtäkterna har skett inom samma område. I väldigt nära anslutning till ett HVB-boende. Kvällen den 19 juni bestämde sig kamrater ur Näste 7 för att sprida propaganda runt hela skolområdet för att uppmana nordbor att ta till modet. Tag till modet och moralen nordbo. Gör din jävla plikt. Nu!
Näste 7
Torsdagen den 30 maj var det marknad i Rabbalshede, Tanums kommun, och såklart närvarade Kampgrupp 203 tillsammans med en aktivist ifrån Kampgrupp 204. Det var regn och starka vindar när man begav sig in på marknadsområdet och började dela ut flygblad. En hel del människor tog emot flygblad och några diskussioner avhandlades. En diskussion hade man med en rasfrämling som inte gärna ville lämna landet när Motståndsrörelsen tar makten. Mannen hävdade bland annat att han betalar mer skatt än alla kamrater som fanns på plats. Rasfrämlingen fick dock förklarat för sig att det inte är upp till honom ifall han ska få stanna kvar och efter en stund avslutades diskussionen. Kamraterna försökte även att diskutera med några centerpartister som fanns på plats med ett tält. Men det visades sig dock att de inte var där för att prata politik. Aktiviteten avslutades efter en stund och kampen fortsätter i ur och skur!
Näste 2
Runt lunchtid började sällskapet anlända till den natursköna platsen intill en sjö i nästet. Arrangörsgruppen som var där långt i förväg hade redan fått till en rejäl glödbädd för grillning, och var i full färd med att fixa till de sista tårtorna. Medlemmar och aktivister hade tagit med sig familj och vänner, och även utomstående sympatisörer hade bjudits in. Medan glöden var som bäst passade man på att tillaga den mat som hade medtagits, vilken förtärdes i gräset under strålande solsken. Därefter bjöds det på jordgubbstårta och det gavs tillfälle att socialisera med både nya och gamla bekanta. Dagen till ära hade det även förberetts en lagtävling, och sällskapet delades in i fem lika stora lag, bestående av män, kvinnor och barn. Den första grenen gick ut på att med minst antal slag hamra i en spik i en planka, utan att den fick böja sig. Lättare sagt än gjort sa de flesta som försökte. När tre i varje lag förbrukat sina 20 slag gick man vidare til
Nationaldagen Näste 1 Samkväm Stockholm
Under lördagskvällen den 23 maj genomförde aktivister från Näste 2 en offentlig aktivitet i samband med det årliga evenemanget Kungälvscruisingen. Inför kvällen hade cruisingen redan lockat stora mängder människor till centrala Kungälv. Tusentals besökare hade samlats längs gatorna för att ta del av de många klassiska bilarna, den festliga atmosfären och den traditionsenliga körningen genom staden. Det fina vädret med strålande solsken och temperaturer på omkring 20 grader skapade mycket goda förutsättningar för en välbesökt kväll. Aktiviteten inleddes strax före klockan 17:00 då Motståndsrörelsens medlemmar samlades för en kort genomgång av kvällens upplägg och planerade arbete. Efter genomgången tog man sig vidare mot centrala Kungälv för att hitta en lämplig plats där man kunde möta så många människor som möjligt genom utdelning av flygblad och samtal med förbipasserande. Valet föll på Västra gatan, som likt tidigare år är en av de bästa platserna med dels mycket folk och dels et
Aktivism Kungälvscruisingen NMR2026 Offentlig aktivitet
Motståndståget påbörjar marschen. Den psykiska instabiliteten hos vissa uppenbarar sig snabbt när motståndsmän förmedlar sitt ädla budskap. Allas blickar riktades mot tåget när det stegade förbi till trummor och slagord. Uppställning och tal på Sergels torg Könsdysforin tar ställning för värdegrunden. Extremt många människor var på plats på torget och tog del av NMR:s budskap. Ledaren Fredrik Vejdeland tar ton. Pär Öberg utmanade de hysteriska kommunisterna på torget till debatt. En vänsterpartist vågade gå upp och ta debatten efter att ha stått och gallskrikit och pekat finger. När han väl samtalade med Öberg var han väldigt timid och hade inte så många motargument att komma med. Vanan trogen så var ”Kryckmannen” på plats och betedde sig som en idiot och vrålade rasfrämmande obegripligheter. Megafonen gick väldigt varm och de revolutionära vrålen ekade rejält när man passerade folkför
Aktivism Bild Media Organisationsdagarna 1 maj Näste 1
Efter 1 maj publicerade Riks ett filmklipp från Nordiska motståndsrörelsens blixtdemonstration på sin kanal på Instagram. View this post on Instagram A post shared by Riks (@riksstudios) Klippet fick snabbt betydligt fler visningar än kanalens övriga klipp och har vid skrivande stund över 930 000 visningar. Vanligtvis får videos på Riks Instagram-kanal lite under 100 000 visningar, med enstaka undantag. Samma videoklipp har även publicerats på Riks kanal på Facebook och har där fått nästan 600 000 visningar. Man kan därför konstatera att intresset för Nordiska motståndsrörelsen hos följarna till Sverigedemokraternas eget nyhetsorgan, tycks vara betydligt större än vad intresset för Sverigdemokraterna är.
Okategoriserat 1 maj NMR2026 Nordiska motståndsrörelsen Sverigedemokraterna
På eftermiddagen av arbetarrörelsens dag samlades aktivister från Motståndsrörelsen för att genomföra en blixtdemonstration i huvudstaden. Blixtdemonstrationer är ett beprövat kort för att få maximal uppmärksamhet med tämligen få resurser där man nyttjar sin grundlagsstadgade mötesfrihet och struntar i att söka formellt tillstånd eller utannonsera något på förhand och således inte heller behöver riskera att få sin demonstrationsfrihet inskränkt av systemet. Denna dag skulle inte bli något undantag då man nådde ut med ett radikalt och annars hårt censurerat budskap till hundratusentals människor, i Stockholm och på nätet. Demonstrationen började på Odenplan där man ställde upp i närheten av en stöddemonstration för Palestina. Polis var snabbt på plats och började bevaka demonstrationen. Med fanor, trummor och banderoller gick man sedan längs Sveavägen fram till Sergels torg. Under marschen skreks slagord som studsade mellan husfasaderna och överröstade det fåtal männi
Aktivism 1 maj Blixtdemonstration NMR2026