1. Motståndsrörelsen - Sedan 1997

Nordiska motståndsrörelsen .se

  • Genom att besöka vår webbsida godkänner du delar av vår Datapolicy
  • Ja, det är ok
  • Nej, jag godkänner inte den
  • Jag vill läsa mer
  • Jag bryr mig inte (Ja)
Under en förhållandevis kall början på helgen med vårsnö, samlades kamraterna vid den sedan länge erövrade ”NS-bron” intill Skogskyrkogården. Humöret var på topp trots att vädret på mindre än 48 timmar gått från milt vårväder med strålande solsken till snöfall och minusgrader. Anledningen till att man samlats denna dag var för att folkförrädarna i riksdagen, så nära inpå som bara tre dagar innan, hade cementerat Sveriges indragande i krigsalliansen Nato, genom att med oerhörd majoritet rösta för inträdandet. Även Sverigedemokraterna, som många nationella fortfarande förgäves hoppas på ska rädda Sverige, röstade för detta. Samma banderoll som använts under den lyckade blixtdemonstrationen i Stockholm användes här på en bro ovanför en central bilväg in mot Stockholm, till beskådan av tusentals bilister. Kanske var det budskapet för dagen, kanske var det motståndsmännens ihärdighet år ut och år in, vid just denna bro som gett avkastning, men dagen till är
Aktivism Banderollaktion Nej till Nato Stockholm
MER ÄN ORD. Denna söndag så sände våra aktivister live. Vi kommer diskutera demonstrationen i Stockholm, såklart. Om du vill donera till Fånghjälpen kan du just nu donera via Swish: 0736524349. I den mån du dyker upp och är med i telegramchatten där alla hänger nuförtiden kommer du få ta del av avsnittet au naturel, de som missar livesändningen kommer få ta del av ett eventuellt aningen omklippt avsnitt som vi publicerar senare under kvällen. iFrameResize({ log: false }, '#nrmao172resizeIframe') Mer än ord är en aktivistpodcast som drivs av aktivister i Nordiska motståndsrörelsen. Det som sägs i podden är inte alltid exakt vad organisationen står för, utan medlemmars egna tankar. Du kan prenumerera på programmet med RSS, och läsa mer om avsnittet på Nordisk Radio.
Media Mer än ord Radio Nato
Med årsdagen för eldstormen i Dresden på måndag och samtidigt det pågående spektaklet där etablissemanget försöker dra in Sverige i den globalistiska krigspakten Nato, beslutade Nordiska motståndsrörelsen att genomföra en blixtdemonstration i Stockholm med facklor, fanor och banderoll. Man gick runt fem kilometer skanderande slagord från Karlaplan, via Diplomatstaden och såväl turkiska som israeliska ambassaden, Sergels torg, förbi riksdagen och slutligen till Mynttorget. ”Nej till Nato – Död åt globalismen!”, ”Stolt, vit, revolutionär!” och ”Ulf Kristersson – folkförrädare!” var några av slagorden som användes för dagen. Längs marschvägen gjordes stopp för tal vid turkiska ambassaden, Sergels torg och Mynttorget. Utanför turkiska ambassaden brändes en turkisk flagga för att symbolisera vad Motståndsrörelsen anser om att Sverige ser ut att inskränka sina grundlagar för den främmande Nato-maktens räkning På Sergel
Aktivism Dresden Globalismen Nato Simon Lindberg Stockholm
Observera: Denna artikel syftar inte till att attackera någon av Nordiska motståndsrörelsens samarbetspartners i Sverige eller i övriga världen. Artikeln ämnar i stället varna organisationens medlemmar och sympatisörer för att det för närvarande sprids mycket propaganda inom vår intressesfär som strider mot vår ideologi. Vår ursprungliga ståndpunkt Som många förhoppningsvis redan vet är Nordiska motståndsrörelsen en antisemitisk, antisionistisk och antiamerikansk organisation. Dessa principer har hållits sedan grundandet 1997 och har även dokumenterats tydligt i partiprogrammet Vår väg (särskilt den andra punkten) samt i andra skrifter, såsom Försvarstal för nationalsocialismen. Vi är fast övertygade om att några av de entiteter som har skapat mest förödelse för vårt folk är USA, Nato, EU och de nuvarande nordiska staterna. Genom folkutbyte, kapitalism och degeneration har de försatt vårt folk i en mycket dålig demografisk situation. Att dessa staters geopolitiska fiender (Ry
Artiklar Ideologi & politik Uttalanden & Kommentarer Judar Nato Sionism USA
Artikeln publicerades ursprungligen på Nordfront.se. Nordatlantiska fördragsorganisationen, eller Nato, är institutionellt en antivit och familjefientlig organisation. Detta vill riksdagens politiker, inklusive SD, tvinga på folket över deras huvuden. Efter apokalypsen 1945 har som bekant en rad globala organisationer bildats med syfte att upprätthålla och expandera den totalitära liberalismen. En av de tidigaste organisationer som bildades i detta syfte var krigsalliansen ”Nordatlantiska fördragsorganisationen”, eller Nato, som kan ses som globalismens militära gren. Förutom att försäkra att Washington alltid har internationellt stöd för sina militära kampanjer är Nato som institution uttalat antivit och uttryckligen dedikerad till ”raslig rättvisa” för rasfrämlingar som bor i vita länder. Redan 1999 författade Nato rapporter där man skyller en rad moderna problem på nationalister och varnar för nationalismens inflytande. Under 2023 höll krigsalliansen
Artiklar Ideologi & politik Näste 6 Nato
Lördag 4 juni genomförde aktivister från Näste 1 en protestaktion i samband med att ett 40-tal fartyg från 16 stycken Nato-länder tillsammans med Sverige och Finland, låg i kaj i Stockholm inför den stora övningen Baltops, som dessa genomför tillsammans mellan 5-16 juni. Aktionen inleddes vid Stadsgårdskajen där fartyg från bland annat USA, Tyskland och Polen ankrat upp.Aktivister ställde upp med en banderoll med texten ”Nato go home!” Samtidigt som en aktivist tog till orda och i megafon förklarade för besättningarna att Nato och dess anhang inte är välkomna i Sverige. Denna dag var det många nyfikna stockholmare i rörelse vid kajen för att betrakta fartygen, vilket gjorde att protesten fick stor exponering. Flera personer stannade även upp för att fråga varför Nordiska motståndsrörelsen är emot ett Nato-medlemskap och diskussioner fördes med folk som var både för och emot ett svenskt medlemskap i krigsalliansen. Efter ungefär en timme med flera megafo
Aktivism Näste 1 Nato Stockholm
I senaste avsnittet av Nordiska motståndsrörelsens officiella podcast Ledarperspektiv gjorde vi programmet till en valspecial om allt du kan tänkas vilja veta angående höstens val och vårt deltagande i detta. I avsnittet kom väldigt många ämnen relaterade till valet och partipolitik att diskuteras, ett av dessa var Motståndsrörelsens inställning till Nato. Ett annat gällde vad en politiker egentligen är för något och hur denna arketyp skiljer sig från Motståndsrörelsens företrädare. Jag konstaterade klart och tydligt att vi är motståndare till Nato och inte skulle tillåta Sverige att gå med om vi fick bestämma, men också att vi när vi kommit till makten kommer se till att samtliga nordiska länder lämnar den globalistiska krigspakten igen. Gällande politiker förklarade jag att min syn på dessa bland annat är att de är översittare som inte tvekar att ljuga, och som trots sin politiska inriktning ändå i alla lägen när saker ställs på sin spets, kommer välja vad som är bäst för de sj
Artiklar Ideologi & politik Ledarperspektiv Riksledningen Ledarperspektiv Nato Peter Hultqvist Politiker
På Sergels torg i Stockholm anordnades en manifestation mot Ryssland av flera lobbygrupper som vill ge sken av att de vill verka för fred. Men av de tal som framfördes på plats verkade samtliga talare ha gemensamt att de i själva verkat vill att kriget ska fortgå, ”för att säkra hela Europas frihet” och den liberala demokratin som var det gemensamma mantrat för kvällen. Som en motpol till krigshets och brödrakrig fanns aktivister från Nordiska motståndsrörelsens första näste på plats, med banderoller väl synliga för de tusentals personer som samlats på och runt torget. Med budskapen Vit enighet – inga fler brödrakrig och Nej till Nato var kontrasten tydlig, sett till de övriga församlades budskap om mer vapen för ett fortsatt krig, vilket snarare leder till fler dödade och lemlästade. Avhumanisering av fienden är alltid det första steget… Första talare var Sveriges utrikesminister Maria Stenergard, som började med att berätta om hur hon träffat uk
Aktivism Krigshets Manifestation Näste 1 Ryssland Stockholm Ukraina
Måndagen den 24 februari inföll årsdagen av när kriget mellan Ukraina och Ryssland, eller egentligen hela västvärlden och Ryssland startade. För att uppmärksamma detta och fortsätta slå på krigstrumman anordnades en manifestation på Sergels torg i centrala Stockholm av organisationer som säger sig verka för fred i Ukraina, samtidigt som det förs ett lobbyarbete för att väst ska stötta Ukraina med fler tunga vapen. På plats kunde man bland annat se en banderoll som krävde att Sverige skall skänka JAS Gripen till Ukraina. Flera höga representanter från etablissemanget var inbjuda som talare. Elisabeth Svantesson, Sveriges finansminister representerade regeringen, troligen då dvärgen till statsminister befann sig i Kiev där han visar sitt stöd för den fortsatta slakten av vita människor. Vidare talade sossarnas partiledare Magdalena Andersson och företrädare för LO och svenskt näringsliv. Strax innan manifestationen började anlände aktivister och medlemmar från Nordiska motstånd
Aktivism Näste 1 Nato Ryssland Sergels torg Stockholm Ukraina
Nu när 2024 satt igång på allvar efter jul och ledighet har det lagts ned väldigt mycket tid på att traditionsenligt skriva ihop en omfattande rapport om vad som hände förra året. Istället för att här komma med statistik om hur exakt det gick i Näste 1 beslutade vi oss för att höra med några olika medlemmar i nästet om vad de anser om kampåret 2023. Först ut får nästeschefen ordet om hur det gått i bland annat Stockholm. Vilken var årets bästa aktion enligt dig? Näste 1 har haft många bra aktioner under 2023, men måste jag välja en så blir det demonstrationen Nej till NATO, då den ägde rum under flera timmar mitt i centrala Stockholm och det skanderades slagord nästintill konstant, vilka ekade mellan husen och gav en härligt revolutionär stämning bland deltagarna. Vi var dessutom i stort sett det enda politiska alternativ som stod upp mot globalisternas påtvingade agenda. Vilken sorts aktivism är din favorit? Som ni säkert förstod av svaret ovan så föredrar jag offent
Intervjuer Årssammanfattning Näste 1 Stockholm
Med ännu ett år förflutet och med det massiva mängder aktivism som har genomförts – såväl intern som utåtriktad – har det här arbetats fram en uttömmande rapport. Som vanligt har det ägt rum demonstrationer och torgmöten, kampsportsträningar, vildmarksturer, banderolluppsättningar, föreläsningar, familjeträffar och mycket, mycket annat – från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Som det konstaterades redan i Nordiska motståndsrörelsens nyårstal är det inte någon enstaka aktivitet eller aktionsform som sticker ut enormt mycket mer än någon annan under året, utan istället har det varit en mycket jämn hög kvalité genomgående från januari till december. Sett till kvantitet är nivåerna av aktivism som genomförts bara minimalt lägre än under 2022 och det får för detta året ses som oerhört bra då 2022 trots allt var valår med en enormt ökad mängd aktivism till följd av det. Antalet kamprapporter som publicerats är faktiskt fler än 2022, men då mycket av den kvalitat
Aktivism Artiklar Riksledningen Årsrapport Kampåret 2023 Sammanställning
Nu när också 2023 är över är det dags att presentera vilka av de hundratals artiklar som varit de mest lästa under året. Efter att ha gått virala på sociala medier och fått en del medieuppmärksamhet har nya läsare tillkommit, vilket framförallt märkts i enstaka toppar, men också till viss del i den dagliga besöksstatistiken som gått upp något under året. Nedan listas de mest lästa artiklarna under året inom fem olika kategorier. Det tas ingen hänsyn till hur mycket arbete som lagts ned på de olika artiklarna eller vilka som varit de mest uppskattade av våra läsare, utan istället är det enda som spelar någon roll hur många unika besökare som läst de olika artiklarna inom respektive kategori. Något det arbetats aktivt med under året och som även tycks ha uppskattats sett till läsarsiffror är att rapportera med flera olika artiklar med olika innehåll från en och samma aktion, exempelvis en första direktuppdatering från plats, ett mer utförligt reportage, en bildartikel och en filmar
Artiklar Årssammanfattning Motståndsrörelsen.se
Det här är intet på något sätt någon total illustration av kampåret 2023, utan snarare en anekdotisk och bristfällig bildrapport. Det har hänt otroligt mycket under Tyr-runan även i år och det är således omöjligt att visa allt fantastiskt, vackert, imponerande och häpnadsväckande. Februari En vinterbadande propagandachef och poddstjärna i Luleälven i början av februari i år. Termometern visade på -20 grader och på frågan om han inte tyckte det var kallt fick man svaret; -Jo. Från Nej till NATO-demon, tagen i skymning. En utmanande bild för en fotograf. Mars En vrålande Anders Gudmarsson i boxningsmatchen mot Pär Sjögren under Organisationsdagarna. ”Från nordmäns raseri, bevara oss milde herre gud” som munkarna på Lindisfarne hade sagt. Maj Sundsvalls oönskade vänsterrörelse valde på 1 maj att anskaffa tändved för sitt resterande socialbidrag. Oklart varför, men vem klagar? Juni Andreas Holmvall med fana vid Skierfe-klippan i Sa
Bild Media Årssammanfattning MotståndsMedia